Elmir Karcic (36)

Een open en eerlijk bedrijf, waarbij het management heel makkelijk benaderbaar is. Daarmee maakt Solipsis als werkgever het verschil, vindt Elmir Karcic (36). Hij behaalde zijn mbo-diploma richting ICT en ging vervolgens tien jaar bij de meldkamer van de politie aan de slag. “Toen ik vijf jaar geleden besloot dat ik verder wilde groeien in IT kwam ik via een omweg bij Solipsis terecht.’’

‘’De meeste voldoening haal ik uit het écht verder helpen van de klant.’’

Elmir werkte bij Peak -IT en merkte als snel dat detachering hem niet lag. ‘’Ik vind het niet fijn om elke keer weer van opdracht te wisselen en wilde één vaste werkgever. Nu heb ik m’n vaste team en zie ik toch ook veel verschillende klantomgevingen. Voor mij zijn de collega’s waar ik mee samenwerk en de organisatie eromheen heel belangrijk.’’Het sprak Rolf aan dat je bij Solipsis kon nadenken over hoe je technologie inzet om bepaalde werkzaamheden te automatiseren “Hoewel ik financieel ben opgeleid, werd mijn passie voor technologie bij Solipsis aangewakkerd.’’ Wij zetten techniek in zodat de klant efficiënter werkt, minder fouten maakt en betere resultaten behaald.

Het voelt alsof je elkaar al kent

Via LinkedIn werd Elmir benaderd de HR-medewerker. ‘’ Solipis kwam heel open eerlijk en daardoor overtuigend over. Het klikte meteen met tijdens het sollicitatiegesprek. Ze vertelden waar het bedrijf voor staat en dat heeft mij getriggerd om daarop in te gaan voor een vervolggesprek. Wat ik fijn vond is dat ik met twee directe collega’s in gesprek mocht. Dyo (support engineer) was heel open, zegt waar het op staat en dat vind ik alleen maar mooi. Het voelde daardoor alsof je elkaar al jaren kent. Dat was anders dan bij andere bedrijven.

Ins&outs

‘‘Wat mijn werk inhoudt? Ik ben het tweede aanspreekpunt voor de klant. Bij komen de meldingen binnen die worden doorgezet door de servicedesk medewerker. Op basis van prioriteit gaan we de meldingen categoriseren, registreren, onderzoeken en oplossen.’’

Goed luisteren is heel belangrijk. Ook als een klant gefrustreerd of geïrriteerd is verteld Elmir. “’ Ik blijf altijd rustig en toon begrip in elke situatie. De meeste voldoening haal ik uit het écht verder helpen van de klant. Ik vind het superfijn als een klant aangeeft weer blij te zijn.’’


Elmir is ontzettend blij dat ik na zo een lange periode bij de politie de stap heeft genomen naar IT.

‘’Het was best spannend, want ik stopte met een baan die ik 10 jaar deed en begon voor m’n gevoel opnieuw. Maar ik heb er geen moment spijt van gehad’’

Het team

‘’We hebben een heel leuk en gezellig team. We zijn heel open naar elkaar, er wordt veel gelachen en er worden grapjes tussendoor gemaakt.

Misschien vraag je je af of werken als support engineer ook iets voor jou is?

Of ben je benieuwd welke mogelijkheden er nog meer zijn? Dan horen we graag iets van je! Solliciteer op onze vacature en we komen zo snel mogelijk bij je terug voor een kop koffie!

Bekijk ook

Laat je inspireren en lees hier onze medewerkersverhalen.

''We hebben veel invloed op waar we onze tijd aan besteden.''

Cloud Consultant Rolf Kruitwagen (27) voelt zich als een vis in het water bij Solipsis. Sinds 2016 ging hij aan de slag voor zijn afstudeerstage. Sindsdien is hij gebleven.